Overslaan en naar de inhoud gaan

MVO

Testimonials

  • 'We zijn erg tevreden over de kwaliteit van het drukwerk dat Senefelder aan ons levert. Senefelder is altijd bereid om met ons mee te denken, zodat we iedere keer tot het beste resultaat komen.'

    Prenatal en Senefelder Misset
  • 'Roto Smeets is in de ruim 8 jaar dat MT MediaGroep bestaat een betrouwbare en goede partner gebleken: ze zijn flexibel, oplossingsgericht en benaderbaar. Ons contactpersoon is al die jaren al ons vaste aanspreekpunt, waarmee het lekker schakelt. Mede hierdoor hebben we nooit serieus overwogen een andere drukker te kiezen. Natuurlijk vergelijken we weleens prijzen, en keer op keer blijkt het aanbod van Roto Smeets dan marktconform.'

    MT Media Groep en Roto Smeets Weert
  • 'Meedenken, snel schakelen en flexibiliteit; voor Rivièra Maison is Senefelder Misset de ideale partner voor het drukwerk van het Rivièra Maison Magazine dat 4x per jaar verschijnt. Senefelder Misset is in staat om aan al onze wensen te voldoen.'

     

    Riviera Maison en Senefelder Misset
  • 'Als je maanden bezig bent met het ontwerpen en opmaken van een magazine, dan wil je ook dat deze met zorg gedrukt wordt. Met Roto Smeets hebben we een leverancier gevonden die dat begrijpt. Ze zijn ondanks de strak geplande order toch nog flexibel en begrijpen dat hun klant in sommige situaties die flexibiliteit nodig heeft.'

    OP Communicatie voor Baby Dump en Roto Smeets Deventer
  • 'Wij werken al jaren met Senefelder Misset en Roto Smeets Weert en dat is niet voor niets. Betrouwbare en meedenkende partners, zodat onze publicaties optimaal uitgevoerd worden.'

    Reshift Digital , Senefelder Misset en Roto Smeets Weert
  • 'Wij werken met Senefelder Misset, omdat ze denken in oplossingen.'

    Voetbal International en Senefelder Misset
  • 'We zijn 15 jaar geleden gestart bij Senefelder Misset en tot op de dag van vandaag ervaren we een hele prettige en professionele samenwerking en een grote betrokkenheid bij het gehele productieproces van het magazine en de hieraan gerelateerde uitgeefproducten.' 

    De Smaak van Italië en Senefelder Misset
  • 'Berden Mode & Wonen werkt al heel wat jaren samen met Roto Smeets. Ze denken mee, buigen mee en zorgen ervoor dat onze magazines er keer op keer weer top uitzien!'

     

    Berden Mode & Wonen en Roto Smeets Weert
  • ‘Al meer dan 20 jaar drukt Senefelder Misset naar volle tevredenheid onze kleurrijke reisbrochures! De samenwerking met onze contactpersonen verloopt plezierig, ze zijn altijd bereid om mee te denken en te ondersteunen bij last minute wijzigingen. Erg fijn!’

    SRC Reizen en Senefelder Misset
  • 'Het is bij Roto Smeets geen kwestie van een opdracht aannemen en uitvoeren. Het gaat om samenwerken: alles op alles zetten voor het beste resultaat.'

    Nelson Schoenen B.V. en Roto Smeets Weert
  • ‘Werkblad is uitermate effectief voor UWV. Samen met MPG. ontwikkelen we dit communicatiemiddel continu door.  Alles met het doel om meer mensen te helpen in hun zoektocht naar werk.’

    UWV en MPG. Kees Diamant, hoofdredacteur Concernmedia UWV
  • ‘Samen zijn wij van een blad uitgegroeid naar een 360-gradenplatform. Doordat we onszelf telkens weer opnieuw uitvinden, heeft Allerhande uit kunnen groeien tot hét crossmedia-contentmarketingplatform van Nederland.’

    Albert Heijn en MPG Rutger Anema, sr. marketing manager inspiration Albert Heijn
  • 'Senefelder Misset is al jarenlang een betrouwbare partner. Zij biedt kwaliteit tegen markttarieven en snelle flexibele orderverwerking.'

    Qumedia en Senefelder Misset Wim Markelbach, directeur Qumedia
  • 'Onze relatie met Roto Smeets Weert lijkt op een partnership. We begrijpen elkaar en helpen elkaar wanneer dat nodig is. Het samen goed doen staat voorop.'

    ONE Business B.V. en Roto Smeets Weert Loes Mes, Productie & Distributie

Theme Settings

Layout Style

Background Box

Kleur

Richting

MVO Roto Smeets

 

Roto Smeets Group (RSG) is sterk van de maatschappij afhankelijk maar is zich, als toonaangevend bedrijf in de informatie- en communicatie industrie, sterk bewust van de eigen rol daarin.

Een rol die verantwoordelijkheden meebrengt die verder reiken dan louter de financieel-economische bedrijfsvoering. RSG onderkent de impact die de onderneming heeft op medewerkers en samenleving. De onderneming werkt immers dagelijks samen met toeleveranciers, klanten en andere partners als deelnemers in het maatschappelijk verkeer. De activiteiten van RSG hebben uiteraard ook impact op het milieu. De onderneming gebruikt grondstoffen als papier, inkt en water, verbruikt energie en genereert afval. RSG is ook een mensenorganisatie. Centraal staat de ontwikkeling van medewerkers en de continue aandacht voor een veilige en gezonde werkomgeving. RSG blijft constant sturen op verbeteringen en legt al 20 jaar in haar maatschappelijke jaarverslag verantwoording af over de prestaties in deze ten aanzien van mens, milieu en samenleving.

Strategie

In grote lijnen is de Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) strategie van RSG gericht op het op de juiste manier combineren van het streven naar een goed bedrijfsrendement met de bescherming van het milieu, het benutten van de talenten van de medewerkers en het leveren van een bijdrage aan de samenleving.

RSG heeft milieuzorg geïntegreerd in al haar bedrijfsactiviteiten en stuurt in haar bedrijfsvoering aan op het beperken van gevaar en hinder door middel van veiligheidscampagnes, op het besparen van energie, op preventie en scheiding van afval en op vervoermanagement. Wij blijven mogelijkheden zoeken ter vermindering van het benodigd materiaal en het mogelijk maken van hergebruik. Dit doen we daar waar mogelijk samen met onze, op duurzaamheid geselecteerde, leveranciers. Ook onze klanten adviseren wij op het gebied van productontwikkeling. Kleine aanpassingen kunnen al tot significante vermindering van materiaal leiden.

Aangezien de arbeidsplaatsen binnen de grafische industrie afnemen, zetten we binnen het HR beleid in op de persoonlijke ontwikkeling van de medewerkers. Niet alleen functie gerelateerd, zodat ze intern breed inzetbaar zijn, maar ook gericht op identificatie en ontwikkeling van talenten om hun arbeidsmarktpositie op peil te houden. Binnen de bedrijfseigen opleidingen bieden we ook stage- en werkervaringsplaatsen aan.

In het kader van het stimuleren van hun maatschappelijke betrokkenheid hebben de bedrijven lokale sponsoring budgetten. Daarnaast stellen ze regelmatig faciliteiten beschikbaar ter ondersteuning van maatschappelijke doelen. De sponsorgelden van de Group zijn alleen beschikbaar voor stichtingen waar onze eigen medewerkers als vrijwilligers bij betrokken zijn.

In het kader van gezondheidsmanagement trachten we door ketenoptimalisatie alle betrokken partijen bij elkaar te brengen. Bijvoorbeeld door een intensievere samenwerking met Arbodienst en door de inzet van Present, het gezondheidsmanagementproduct van Zilveren Kruis Achmea, proberen we de gezondheid van onze medewerkers te stimuleren.

Door regelmatig de gedragscode, die RSG jaren geleden heeft ingevoerd, onder de aandacht van onze medewerkers te brengen, vragen we aandacht op de werkvloer voor de normen en waarden die wij van belang achten.

RSG tracht in de directe omgeving van haar bedrijven een positieve bijdrage te leveren door het ondersteunen van lokale activiteiten en het op de hoogte houden van omwonenden bij eventuele wijzigingen of calamiteiten.